Montera original Honda sidoväskor på XL700

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
cub
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 19:25
Answers: 0
Ort: TA 700 -08 / Stockholm

Montera original Honda sidoväskor på XL700

Inlägg av cub »

Ja, firman där jag köpte hojjen ville gärna montera det åt mig. Säljaren sa att visst klarar du det själv, ta bara lite tid på dig, våra killar följer ju samma instruktioner som följer med.
Killarna på verkstaden var mer skeptiska, njaä det är rätt krångligt, passformen är kass så man behöver vara två personer som sliter och drar i delarna för att få ihop det.

Jag tänkte, men Honda originaldelar, så dååålig passform kan det ju inte vara?? Okej med nåt aftermarket av halvdan kvalitet, men original är ju gjort för hojjen. Verkstaden ville dessutom ha rejält bra betalt för monteringen så sagt och gjort tänkte jag göra det själv.

Nu, två dagar senare kan jag inte annat än hålla med verkstadskillarna. Skandalös passform. Visst kunde jag dra ihop det hela ensam men vilket slit. Muttrar som skulle fästas på ställen dit inte ens min smala små fingrar kunde nå, skruvar som var i så dåligt skick att jag fick ta fram gängsatsen innan första montering, otydliga instruktioner och mjuka insexskruvar varav åtminstone en drogs rund i första försöket.

Bättre kvalitet hade jag förväntat mig av original samt priset det betingade.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Är väl mer sällan som sådan här extrautrustrustning har så värst passform man kan få bocka och vrida och ibland få borra upp hålen.Men det där med att Hondas ett eget org.tillbehör skulle vara så dåligt verkar minst sagt förvånande. :shock: Uselt, minst sagt!
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Skriv svar