Effekt?

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
DRIVER
Cykel
Cykel
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 15 aug 2007, 21:34
Answers: 0
Ort: Kristianstad

Effekt?

Inlägg av DRIVER »

Är det någon intellektuell :) som vet hur mkt effekt man förlorar från motorn till bakhjulet ungefär? Tex på en varadero som inte har kardan?
Har 88,9 hk på bakhjulet enligt bänkkörnigen. Skulle vara roligt att veta hur mkt powercommandern mm gav 8)
På en hypokondrikers gravsten: -Jag sa ju att jag var sjuk!!!!
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Han som bänkade din kärra måste väl ha sagt nåt? Eller, åtminstone brukar väl det var den första frågan som kommer upp i samband med bänkningen.

Dom flesta bänkare brukar prata om ca 8% förslust ner till backen på en kedjehoj.

Bänkarna skiljer också åt en hel del. Fabrikssiffrorna som uppges, är oftast på en optimal inställd hoj(undantag finns) För att få en riktig mätning av vad grejorna gav, så bör man bänka före och efter innan montering samt framför allt....i samma bänk.
DRIVER
Cykel
Cykel
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 15 aug 2007, 21:34
Answers: 0
Ort: Kristianstad

Inlägg av DRIVER »

Jag var tyvärr aldrig med vid bänkningen. Fick ju med ett diagramblad, men tyvärr går några av kurvorna utanför diagramet, så det går inte att läsa alla varvtalen. Min kompis som bänkade sin bmw K1200R fick effekten både före och efter trimningen. Och på hans gjorde det 21 hk men det är ju en sporthoj. Det är ju inget stor grej, huvudsaken är att slutresultatet blev bra. Körgladare och soppasnålare hoj.
Tack V Saarela förresten/ Johan
På en hypokondrikers gravsten: -Jag sa ju att jag var sjuk!!!!
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Vi vanliga dödliga pratar ju alltid om hur myclet effekt man får med powercommander osv. Det är ju siffror vi kan jämföra. Proffsen ser(och så ska det ju också vara) mer på optimeringen av motorn och framför allt....hur man förändrar i registret etc.

21 kusar till på en redan högeffektad 1200R är ju sanslöst och otroligt bra siffror.

Siffrorna 88.9 på bakhjulet låter nästan som en standardmotor. I mina öron väldigt lite effekt om du tryckt in system, powercommander, filter och sen en inställning på det.
Undrar om den som monterat grejorna ens kopplat i powercommandern?(jo, det har hänt en bekant)

Förresten, jag var o mappade min kärra...8,05 visade den. Vet inte hur jag ska tygla dom :)
Bild
DRIVER
Cykel
Cykel
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 15 aug 2007, 21:34
Answers: 0
Ort: Kristianstad

Inlägg av DRIVER »

Ja, nu när du säger det så kan man ju undra. Leo vince, kn filter, pluggad avgasrening. Men den går bättre på låg och mellan registert än en ny jag var och testade häromdan( Testade oxå BMW 1200GS, KTM 990 ADVENT och en beg Suzuki DL 1000, gissa vilken som var bäst?) Men det var kanske effekten innan powercommandern dom 88,9 gällde..

Ja, 8,05 skojar man inte med! Kör nu försiktigt unge man :D
Fräckt blås förresten!!!



(rätt svar: varaderon förstås!!)
På en hypokondrikers gravsten: -Jag sa ju att jag var sjuk!!!!
Skriv svar