Då nu snart ett år gått efter mitt positiva besked om PSA-värdet, blåser jag lite liv i tråden igen. Tyvärr missade jag att gör det i november, ty kampen mot prostata-cancern bör aldrig få somna in. Skäms på sig Fibern.
Drygt två år har förflutit sedan operationen och snart ett sedan träffen med läkare halvåret efter strålningen. Då sa den läkaren, angående mitt tillstånd av bristande stånd, (

) att det blir nog bättre, men det tar tid. Ännu har inget hänt, renat av tycker jag det har blivit sämre. Eller så styr mina förhoppningar min känsla åt fel håll. Vet inte vilket. Har provat titta på porr (jodå) och känner nog att lite lust infinner sig, men inget (nästan) händer "där nere". Ibland känns det sorgligt, ibland frustrerande för att under längre perioder inte är nåt jag ens funderar på. Jag vet heller inte om det är bättre att upprätthålla någon slags kontakt med "lillen", med exempelvis lite erotisk förnöjelse. Vi har sex, frugan o jag. Men det är inte lätt för mig att få upp den tillräckligt och den har vid dessa tillfällen väldigt kort aktionstid. Nu finns ju många hjälpmedel till orgasm, vilket vi oftast får ta till. Jag skriver "orgasm" eftersom jag kan få det, men ingen utlösning i den meningen att säd kommer.
Att jag skriver om detta, beror på att någon av er, som läser detta, kan komma att råka ut för samma, eller liknande och då ska ni vara medvetna om att livet inte är slut. Det finns trots allt saker som kan vara värda att kämpa för. Inte minst åka hoj.
Jag hoppas naturligtvis att ingen fler här ska behöva uppleva något av detta. Själv anser jag ha fått mer än tillräckligt av åkommor och sjukdomar vid det här laget, så egentligen borde väl inget mer kunna hända. Eller vad sägs om följande.
1995-99 Hallux valgus i bägge fötter.
2006 Hjärtinfarkt (liten)
2007 Diagnos
Esogafit
2008 Artros (handleder till att börja med)
2012 Colesteatom
behandling (min operation tog 7 timmar)
2014 Diagnos Prostata-cancer
2015 Strålbehandling
2016 Diabetes
2016 Polyneuropati Ej diagnosticerad
Beskrivning
Idag Återstår gammal gubbe
Tyck synd om mig.