Dag 1 & 2
Jag startade på torsdag vid kl 17 i Jönköping för färd mot Trelleborg.

I Trelleborg tog jag nattfärjan till Rostock. Jag anlände på fredag kl 05.30 och startade min färd på Autobahn mot Österrike.
Efter dryga 30 mil så fick jag motorstopp på Autobahn i omkörningsfilen. En viss panik infann sig. På med varningsblinkers och blicken över höger axel. Som tur bromsade en lastbil in för att släppa ut mig till högerkanten.

Jag ringde Svedea som skickade en bärgare att plocka upp mig. Dagarna innan hade jag tecknat en tilläggsförsäkring som innebär att jag inte har någon självrisk på bärgning. Perfekt. Bärgaren körde mig till närmaste Honda verkstaden.

Service killen började med att fylla på 0.5 l olja. Nu är det bara köra. Jag tackade och drog iväg och kom ca 100m innan den stannade igen. Panik. Tillbaka till verkstaden för felsökning. Vad är felet? Efter felsökning så visade det sig att jag hade glömt något. Innan jag åkte så monterade jag en Scottoiler, den ansluts till en vacumslang under tanken. Amatör som jag är så glömde jag ansluta två kablar, gissa vilka
. Nåväl, jag fick betala för fyra liter bensin. Vilken service. 
Färden gick vidare till söderut och avslutades strax norr om München på ett Gasthaus med denna middag.

. 

.