Liten update efter att haft den i ca en månad. Det kanske kan vara till nytta för någon annan som funderar på inköp av en Varadero
Sammanfattning: Jag är mycket nöjd. (så längre än hit behövs det egentligen inte läsas.

)
Det är en stor maskin som med tiden för mig övergått till att vara förvånansvärt smidig. Jag är iofs 2 meter lång. Det är vid parkering, handrull av fulltankad maskin som den är lite bångstyrig att ha att göra med p.g.a. extra topptung då. Men så fort man får i ettans växel o det börjar rulla så är det lugnt.
Jag har kört ca 120-150 mil med den nu,vet inte exakt. I början, första tanken, kunde den tvärstanna med en duktig "avgassmäll", men med ny bensin o homemade insprutningsrengöring så sköter den sig. (den hade gått drygt 20 mil, senaste 5 åren och jag visste inte kvalitén på bensinen) Jag bytte även motorolja i den och det var ju löjligt smidigt. Jag känner ingen skillnad i växlingarna med varm motorolja, det kan fortfarande vara tydliga "klonk" ibland. Man hör att växeln går i
Annars så var det helljus-knappen som krånglade lite, men efter några duschar med el-rengöringsspray så funkar den också. (tips från forumsmedlem)
Jag stördes av turbulens från vindrutan men med gummidistanser så nu får jag in luft under rutan och turbulensen har minskat märkbart. (tips från forumsmedlem) Jag kommer dock att köpa en högre ruta längre fram. Jag måste läsa in mig lite mer på forumets erfarenheter, först.
Annars så snurrar den o går. Jag skulle åka ut en sväng i förrgår, den svängen blev nästan 40 mil och efter vägar och delmål jag inte hade valt med hushållets låga V70.
Hojjen är jäkligt skön att sitta på en längre stund och den funkar även att köra på grus med även om vikten känns och jag ibland får känslan att vikten på maskinen ligger o lurar för att testa mig på en väl vald grusbädd...
Frun har åkt med några gånger och hon ser över axel på mig trots att hon är betydligt kortare. Hon var tom den som först såg en älg som lurade i buskarna vid vägkanten

Storleken gör också att det är gott om plats för förare o passagerare tillsammans. Passageraren o dess extra vikt tycker jag inte märks. Det är en stabil maskin som hanterar det bra.
Det jag kan sakna är en 7:e växel som jag är och letar efter med jämna mellanrum samt att jag inte tycker att den är något underverk i att gå rent på låga varv. Rent av dåliga lågvarvsegenskaper. Nu menar jag typ 0-40 km/h, krypkörning i stan, etc. Eller så har inte jag vant mig att köra på låga växlar.
Jag har beställt ett större sidostöds-fot då den lilla original-foten ger mig magsår varje gång jag använder det. (tips från forumsmedlem) Har man tid o en verkstad bygger man nog ett sådant själv.
Även en växelindikator är på ingående. (ja, ni anar ju varifrån det tipset kommit

)
Kraschbåge blir vinterns fix.
Till hösten lämnar jag in den för koll av ventiler samt byte av tändstift och bromsvätska.
Dom ska även få kolla att/om avgassystemet är tätt. Jag är lite lur på om det kan vara otätt någonstans men jag är inte säker och har inte hittat något när jag "känt och bränt" mig efter läckage. Tyvärr är jag manisk på att höra efter fel när jag köpt något så statistiskt är det mina hjärnspöken, men nån gång ska jag väl få ha rätt
Så jag avslutar som jag började: Jag är mycket nöjd.