Man kan göra saker på det lätta sättet eller det svåra sättet.
Jag har en förmåga att göra saker och ting på det svåra sättet.
Eftersom MCdäckonline inte har någon hänvisning till verkstäder som monterar MC-däck, gick jag in på bildäcksidan och gjorde en sökning där. Sökte på en omkrets av 50 km från mitt postnummer och fick en massa förslag. De flesta krängde bara bildäck, en del kunde tänka sig att kränga på MC-däck men inte balansera dom och en del var helt enkelt för dyra för att få någon förtjänst på hela affären med att köpa från Tyskland.
Idag satt jag hemma och funderade lite, (bor på landet ca 1,5 mil från stan) -Undrar om jag ska åka bort till Harry och kolla med honom om han kan kränga på mina däck manuellt?
Harry är en kille som har en MC-verkstad ca 4 km från mig och han har inte hållt på med däck förut vad jag vet.
Sagt och gjort, hoppade på hojen och drog ut till Harry för att tjöta lite med honom.
Tjena Harry, kan du kränga på däck manuellt på mina fälgar?
Visst kan jag det, säger Harry. Men jag gör det hellre på min däckmaskin för det är inte så jobbigt, om du inte har något emot det?
Det visade sig att han köpt in däckutrustning både för av/påtagning samt balansering och detta har jag inte vetat om!
Desutom gör han det för det humana priset av 150 kr/fälg.
Så efter att ha ringt runt alla däckverkstäder inom 50 km under ett antal dagar, så visar det sig att "grannen" på andra sidan sjön fixar detta.
Snacka om att göra det svårt för sig.
Egentligen fattar jag inte att jag skriver och berättar detta heller, nu går jag ut på altanen och slår pannan upprepade gånger i bordet.
/Sanny