Bränslepump

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Kennert
Cykel
Cykel
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 22:29
Answers: 0
Ort: Varadero-99/Kalvsvik, Växjö kommun

Bränslepump

Inlägg av Kennert »

Hej
Jag har precis monterat en Biltema tryckpump art.nr 52-3225 då orginalpumpen har lagt av helt.
Startade direkt så det var pumpen som var trasig, brytarspetsarna var verkligen dåliga.
Problemet som uppstår nu är att den släpper igenom bensin så det rinner ut ur en dräneringsslang från förgasarna!

Har någon råkat ut för detta innan?

Det beror ju förmodligen på pumpen, men går det göra något åt det?

//Kennert
stahson
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL1000VA -07
Ort: Varadero -07 LULEÅ

Re: Bränslepump

Inlägg av stahson »

En finnländare på Int.Varaderoforumet hade ett liknande problem. Problemet upphörde när han bytte flottörnålarna i förgasarna.
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: Bränslepump

Inlägg av maua »

Skumt. Jag har samma pump och har inte det problemet.
Yoggler
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 16 feb 2010, 09:48
Answers: 0
Ort: Västerås

Re: Bränslepump

Inlägg av Yoggler »

Jag har precis skaffat en Varadero, -02. Avsikten var arr dra en sväng till Ukraina och bortåt. Men när man läser om bränselpumpen blir man tveksam.Borde man byta pumpen nu, trots att den funkar tillsynes fint, för att vara säker på att det håller hela vägen?
Kennert
Cykel
Cykel
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 22:29
Answers: 0
Ort: Varadero-99/Kalvsvik, Växjö kommun

Re: Bränslepump

Inlägg av Kennert »

Verkar nog som att det är en nål som inte fungerar som den ska. Läcker på tomgång då och då. Är det svårt att byta nål själv?
//Kennert
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: Bränslepump

Inlägg av maua »

Yoggler skrev:Jag har precis skaffat en Varadero, -02. Avsikten var arr dra en sväng till Ukraina och bortåt. Men när man läser om bränselpumpen blir man tveksam.Borde man byta pumpen nu, trots att den funkar tillsynes fint, för att vara säker på att det håller hela vägen?
Skulle spontant vilja säga JA på din fråga. Se åtminstone till att ha en pump med dig i reserv. Det är inte svårt att byta. Plocka ner och se hur det ser ut. Du använder orginalpumpens gummiupphängning som du flyttar över till biltemapumpen (om du köper en sådan)
Skriv svar