Varadero sänkning

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
jakob
50cc
50cc
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:18
Answers: 0
Ort: TA 650-02 Åredalen

Varadero sänkning

Inlägg av jakob »

Köpte sänkningssats till varaderon, monterade på runt en timme. Fick en helt ny mc.. Uplever den som stadigare, men framför allt en större säkerhet när jag kör i stan och får nera båda fötterna i marken vid rödljusen... ca 1200 från lelles mc.. Företaget i tyskland som tillverkar dem heter www.mizu.de och sålde dem några kronor billigare. Rekomenderas för dem som inte fiunderar på extrem offroad. :P
Det är roligare att säga ja
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 684
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Varadero sänkning

Inlägg av Jan-Olov »

Får du upp hojen på centralstödet? Jag hade starka funderingar på att sänka men just centralstödet jorde att jag har avstått.
MCkompaniet säljer sänkningssatts.
jan-Olov
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Varadero sänkning

Inlägg av V Saarela »

Många gånger funderat på att sänka. Paddlar med tårna på sommaren och paddlar i princip luft på vintern. Dock så känns så jädrans totalt fel med sänkning, det är ju höjden när man kör en Varadero som är tjusningen.....

Centralstöd måste ju vara totalt uteslutet? Hur gick det med sidostödet Jakob. Korta den, eller funkar orginallängden fortfarande?
jakob
50cc
50cc
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:18
Answers: 0
Ort: TA 650-02 Åredalen

Re: Varadero sänkning

Inlägg av jakob »

V Saarela skrev:Många gånger funderat på att sänka. Paddlar med tårna på sommaren och paddlar i princip luft på vintern. Dock så känns så jädrans totalt fel med sänkning, det är ju höjden när man kör en Varadero som är tjusningen.....

Centralstöd måste ju vara totalt uteslutet? Hur gick det med sidostödet Jakob. Korta den, eller funkar orginallängden fortfarande?
Upplever ingen skillnad i höjden, 3.5 cm märks inte, dock stor skillnad att inte behöva flaxa med tårna.. Centralstöd är för fegisar, jag använder travers, ger dessutom bra arbetshöjd. sidostödet kan kännas lite problematiskt. Dock inga problem om man tänker sig för och vrider styret åt rätt håll. Men som sagt, skilnaden är värd pengarna.. sorry alla handlare i norr, behåller den blåe ett år till.
Det är roligare att säga ja
Skriv svar