Då var jag av med oskulden!

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,

Då var jag av med oskulden!

Inlägg av Trelle61 »

Vurpade igår kväll, ganska så ordentligt.
Helt underbar vår/vinter eftermiddag här i södra skåne, skulle hämta min Varadero hos mina svärföräldrar en mil utanför Trelleborg.
Solen sken,3-4 plus grader, lite snö på åkrarna och torra vägbanor, ja det blev en lite extra runda, njöt verkligen av åkturen.
Tyckte jag körde försiktigt, hamnade på en del skuggiga partier med lite smältvatten och jag var väldigt försiktig där.
Inga solglasögon utan bara lite solkydd i visiret, skulle en kort bit på en grusväg, då får jag solen i ögon, blir bländad och uppfattar grusvägen som lerig.När jag kommer ut är underlaget ömsom snöslask som är spårig, packad snö och is.
Kör väl i låga femtio och hamnar ganska så snabbt i ett spår och får sladd, här kommer väl min orutin fram för jag släpper gasen och det gör ju inte saken bättre för då blir sladden värre och så fastnar bågen i grusen och det blir tvärstopp på tvären.
Har väl ändå hållt fast i bågen med benen så länge som möjligt för jag djävligt ont i mina ljumskar.
Skydd på klädsel och hjälm tog sina smällar, plast skador på bågen, bromspedal och fotpinne på högersida är knäckta precis som min stolthet.
:twisted: . Skyller olyckan på min orutin men hoppas jag har lärt mig något.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Golf_GTR
50cc
50cc

Inlägg av Golf_GTR »

Hej.

Jag sörjer med dig. Men huvudsaken är att där inte blev allvarliga personskador.
// Jonas
Cyberhonda
50cc
50cc

Inlägg av Cyberhonda »

Vad trist! Tur att det gick bra iaf, förmodligen höll du väl i hojen omedvetet (ont i ljumskarna) men det bästa är ju att släppa hojen så man slipper klämma benet under den.
Nästa gång får du köra snabbare så du inte hamnar i spåren :twisted:

Jag har själv inte kört omkull men det har varit nära några gånger. Eller jo, jag har också vurpat, skulle köra in hojen i garaget och framhjulet drar iväg i snön när jag svänger, hojen la sig på sidan men klarade sig utan skador.
jerrych
50cc
50cc

Inlägg av jerrych »

Hej!
Skönt att höra att du klarade dig. Det är lättare att laga hojen än kroppen. Jag kör nästan året runt och känner igen känslan av halkan. Har själv blivit överraskad när man kör till jobb och det är sol och vår. Sen när man ska köra hem är det världens vinterväglag. Försöker dock undvika att köra när det är för besvärligt då jag inte använder dubbdäck. Det får nog bli det till nästa år. Hoppas att du får igång hojen snart.

Vi ses kanske på vägen någon gång.

mvh

jerry
GeCe †
250cc
250cc
Hoj: vingar

Inlägg av GeCe † »

Hoppas du blir bra i dina ljumskar utan att det blir för besvärligt. Jobbigt naturligtvis när något sådant händer men också bra om man nu kan ta lärdom av det.
En sol som lite oväntat dyker upp och gör en nästan totalblind är en styggelse som det kan vara svårt att alltid gardera sig emot. Var själv med om det härom året på en kurvig asfaltsväg trots solglasögon och hjälm med skärm. Blev nästan totalt blind innan jag fick hejd på cykeln och det visade sig att jag befann mig på mötandes körfält. Hjärtat slog nog en extra frivolt när jag insåg vad som kunnat hänt.
Man kan aldrig vara nog försiktig för vem vet vad som väntar bakom nästa krök.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc

Inlägg av Trelle61 »

Tack för allt stöd. Ont i ljumskarna, lär inte använda underlivet mer än nödvändigt på någon vecka :D .
Röntgades igår och inga skellet skador.
Har skämts en hel del och skuld belagt mig också för den delen men förstår i dag att redan när jag kom in på denna så kallade grusväg så var det kört för mig. Jag har väl haft någon mindre kontrollerad sladd på grusväg men denna vet jag inte om jag klarat överhuvud taget, kanske med dubbdäck. Får ringa verkstan idag. högersidan är skadad, fotpinne borta, bromspedal krökt och sen är ju kåpan på högersidan spräckt både utvändligt och invändig. Små repor på tanken med. Kylaren verkar ha klarat sig och det skall väl inte va något problem med ram och motor. Körde bågen hem och även om jag smög så verkade den ok.
Nä nu får jag se fram mot den riktiga våren, tack för allt stöd.
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc

Inlägg av Trelle61 »

Kan jag flytta fram passagerar fotpinnen till förar platsen?
mest så jag kan kör atill verkstad, någon som vet om det är samma fotpinnar?
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
sabang
Cykel
Cykel

Inlägg av sabang »

Kolla in denna annons på blocket innan du betalar dyra pengar till verkstan

http://www.blocket.se/vi/14753925.htm?ca=23_3_s
Varadero -99