Ja, detta skulle jag ju gjort för ett bra tag sen, men tummarna sitter långt inne ibland. (Rätt ofta faktiskt)
Grunden är en Transalp 600 från 93, som jag mer eller mindre köpte för att bygga om. Tanken från början var att förändringarna skulle vara kosmetiska, men det visade sig att hojen var så ball att köra att det blev betydligt mer än så, den förtjänade bättre fjädring & bromsar! Samt att bli av med vad som måste vara hojvärldens fulaste ljuddämpare.
Grov uppräkning av modifikationer:
Framgaffeln är en Paioli 46 mm, redan där en våldsam skillnad på stabiliteten. Brembo bromsok parat med en 320 mm skiva från Braking, nu går det att göra stoppies! Bak sitter det en YSS stötdämpare, herrejösses vad mycket bättre väghållningen blev! Framförallt när grusvägen/stigen börjar bli skrynklig. Rallykåpa i glasfiber hittades på ebay. Ljuddämpare med hemgjort mellanrör från Scorpion, skulle tydligen ha något att göra med Acrapovic. Mullrar fint hursomhelst, & ihop med rätt bestyckning av förgasarna så går den oerhört fint, framförallt för att vara en hyfsat gammalmodig v-twin av ganska liten modell..
Hursomhelst så har modifieringarna gjort att jag har en hoj som jag blivit barnsligt förtjust i, som dessutom väger in på 160 kg torr!
Laederlappens Transa 600
-
Laederlappen
- Trehjuling

- Hoj: Transa 600 1993
Laederlappens Transa 600
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Ralf-FIN
- Council - Moderator

- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Kontakt:
Re: Laederlappens Transa 600
Sedärja
Fint att du fått fixat tillkortakommandena som originaltransan hade med bromsar och fjädring. Och säga vad man vill... om man som jag gillar detdär rallystuket så är detdär en riktigt fin hoj
Önskar många trevliga och säkra kilometrar med dendär som resesällskap
Fint att du fått fixat tillkortakommandena som originaltransan hade med bromsar och fjädring. Och säga vad man vill... om man som jag gillar detdär rallystuket så är detdär en riktigt fin hoj
Önskar många trevliga och säkra kilometrar med dendär som resesällskap
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
-
Laederlappen
- Trehjuling

- Hoj: Transa 600 1993
Re: Laederlappens Transa 600
Jamen man tackar!
Fler foton kommer snart, det har blivit fler modifikationer. Sen har jag hittat en rätt udda/ bizarr lagning runt oljefiltret, men det kommer foton & frågor om det så småningom.
Fler foton kommer snart, det har blivit fler modifikationer. Sen har jag hittat en rätt udda/ bizarr lagning runt oljefiltret, men det kommer foton & frågor om det så småningom.