I lagårdslängan finns inrymt ett gästboende och en liten verkstad, i den gamla stalldelen, den andra delen som varit hölada fungerar idag som förråd (skräpsamlare).
Nu har "Kattens" husse tänkt bygga ett litet mc-garage inne i ladan. Utrymmet räcker gott till både förråd och nämnda bygge. 165 cm på bredden, vid plankan och 250 på längden, stolpen där väggen slutar. Där blir endast vinterförvaring, inget mek eller dylikt. I gengäld får jag hela verkstan tillgänglig även vintertid. Den är bara ca. 3x3 meter trots allt.
Då tidigare ägaren var en person med en mängd olika ideer om pynt och sånt, ligger en hel del kork- och heltäcknings-mattor på golvet i ladan, så en del har jag skurit bort och röjt undan.

Från väggen till vänster (vägg mot verkstad) och till plankan på golvet, blir bredden och från dörren, som skymtar i förgrunden, blir längden på bygget. Höjd ca. 220.
Kommer att isolera golvet med 50 mm cellplast och väggar med 100 mm mineralull. Sen kan jag hålla kring 5 plus under vintern med godtagbart låg elförbrukning.