Vad är det för mc på bilden?? Nån som lekt med datorn? Ser tunn ut för att vara nya 800:anrydde skrev:hmm ja jo den var finV Saarela skrev:Det är väl det dom gjort. Världen sträcker sig tyvärr för oss affekonceptfantaster lite längre ut än lilla Sverige med en folkmängd som är mindre än många städer i världen
Ser väl fräck ut?
Hondas nya Concept
- arvikathomas
- 50cc
- Inlägg: 113
- Blev medlem: lör 03 okt 2009, 17:27
- Hoj: Triumph Tiger 955i
- Ort: Arvika
Re: Hondas nya Concept
En svensk tiger
Re: Hondas nya Concept
Jag är en återfallare och har provat en hel del hojar under åren, varför jag slutare med MC tidigare var för att det var för farligt.
Tyvärr är det en del av bekantskapskretsen som slutade sitt liv på sadeln.
När jag var sexton år gammal fick jag göra en lång tids övertalning med min mor (hon hade själv en upplevelse av att ha flugit ca 21 m och flera månader på sjukhus och fortfarande känningar av skadorna) innan jag fick lov till kortet för lätt MC.
Körde upp med en kompis hoj, kompisen blev påkörd någon vecka efteråt och dog någon vecka efteråt.
Därför blev det ingen 125a för mig,sparade mig och modern tills jag blev arton och köpte min första tunga hoj.
Det var under sjuttio och början på åttiotalet som jag hade egna hojar sedan har jag mest lånat tills för fem år sedan då jag köpte TA.
Jag vill med denna kommentar inte avråda någon att avstå MC. Nu när jag är gott och väl 50+ så hoppas jag att jag inser faran med två hjul (det är vansinnigt roligt!).
Naturligtvis känner jag som alla andra speciellt i slutet av säsongen att det skulle vara roligare med mer motor men vill man utanför de asfalterade vägarna, ibland, så är nog Transalpen ganska optimal, för mig, som jag skrivit tidigare den är inte bäst på något men den funkar till det mesta (som en en VOLVO 245).
Ha en bra säsong och kör med omdömme!
Tyvärr är det en del av bekantskapskretsen som slutade sitt liv på sadeln.
När jag var sexton år gammal fick jag göra en lång tids övertalning med min mor (hon hade själv en upplevelse av att ha flugit ca 21 m och flera månader på sjukhus och fortfarande känningar av skadorna) innan jag fick lov till kortet för lätt MC.
Körde upp med en kompis hoj, kompisen blev påkörd någon vecka efteråt och dog någon vecka efteråt.
Därför blev det ingen 125a för mig,sparade mig och modern tills jag blev arton och köpte min första tunga hoj.
Det var under sjuttio och början på åttiotalet som jag hade egna hojar sedan har jag mest lånat tills för fem år sedan då jag köpte TA.
Jag vill med denna kommentar inte avråda någon att avstå MC. Nu när jag är gott och väl 50+ så hoppas jag att jag inser faran med två hjul (det är vansinnigt roligt!).
Naturligtvis känner jag som alla andra speciellt i slutet av säsongen att det skulle vara roligare med mer motor men vill man utanför de asfalterade vägarna, ibland, så är nog Transalpen ganska optimal, för mig, som jag skrivit tidigare den är inte bäst på något men den funkar till det mesta (som en en VOLVO 245).
Ha en bra säsong och kör med omdömme!
Det är aldrig för sent att börja om!
-
- 1200cc
- Inlägg: 6183
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Hondas nya Concept
Du Veijo som sett allt på två hjul (och lite till). Var hittar jag en sådan här. Vill ha! Vill ha! Vill ha!
Senast redigerad av Fibern den tor 20 jan 2011, 19:51, redigerad totalt 1 gånger.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Hondas nya Concept
Detta är väl en Kawsaki 48 cylindrig? Visar i allafall vad ingenjörerna kan hitta på. Lika onödig skapelse som en Boss Hoss.
Ingen av dem har med mc-åkning att göra utan vill bara väcka uppmärksamhet.
Man skall nog skilja på de två begreppen. Linslus och hojåkare.
Ingen av dem har med mc-åkning att göra utan vill bara väcka uppmärksamhet.
Man skall nog skilja på de två begreppen. Linslus och hojåkare.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Re: Hondas nya Concept
....och för den som tycker att hälften cyllar är nog Fibern
[youtube]DDWqJe1dCgY[/youtube]
Motorcyklister finns i alla dess skepnader. En del gillar att köra och en del gillar att putsa.
Skulle gääärna vilja ha en Boss Hoss
Om jag inte minns fel, så är den där fyrtioåttan privatbyggd och byggd för minst tio år sedan. Häftig!
[youtube]DDWqJe1dCgY[/youtube]
Men hejda dig nu OlleOlle Å skrev:Detta är väl en Kawsaki 48 cylindrig? Visar i allafall vad ingenjörerna kan hitta på. Lika onödig skapelse som en Boss Hoss.
Ingen av dem har med mc-åkning att göra utan vill bara väcka uppmärksamhet.
Man skall nog skilja på de två begreppen. Linslus och hojåkare.
Motorcyklister finns i alla dess skepnader. En del gillar att köra och en del gillar att putsa.
Skulle gääärna vilja ha en Boss Hoss
Om jag inte minns fel, så är den där fyrtioåttan privatbyggd och byggd för minst tio år sedan. Häftig!
Re: Hondas nya Concept
Som du skriver så finns det ju många olika hojåkare. Menar inte att svärta någon utan tänkte mera på vad jag står för.V Saarela skrev:....och för den som tycker att hälften cyllar är nog Fibern
[youtube]DDWqJe1dCgY[/youtube]
Men hejda dig nu OlleOlle Å skrev:Detta är väl en Kawsaki 48 cylindrig? Visar i allafall vad ingenjörerna kan hitta på. Lika onödig skapelse som en Boss Hoss.
Ingen av dem har med mc-åkning att göra utan vill bara väcka uppmärksamhet.
Man skall nog skilja på de två begreppen. Linslus och hojåkare.
Motorcyklister finns i alla dess skepnader. En del gillar att köra och en del gillar att putsa.
Skulle gääärna vilja ha en Boss Hoss
Om jag inte minns fel, så är den där fyrtioåttan privatbyggd och byggd för minst tio år sedan. Häftig!
Jag vill ju ha en hoj som jag orkar med även vid omkullstjälpningar om man är ute och åker ensam. Eftersom jag gillar att köra även på småvägar. så är ju valet ganska lätt för mig. Vill ju då hålla mig till typ Transalp.
Tycker då fortfarande att Honda skulle tagit fram en lättare variant av den typen.
Visst kan man beundra ett snygg hoj, men har tyvärr råkat på några ägare som vill ha beundran för att de är ägare till sådana hojar. Visst beundrar jag de som lägger ner sin själ i ett bygge eller en renovering. Men att försöka köpa sig beundrare, icke.
Som sagt. Saknar lite av den enkla och robusta typen av hoj i Hondas program. En Dominator med Transalpmotor vore inte fel.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Re: Hondas nya Concept
Förresten, undrar hur BMW:s 800GS ska konkurrera med den här? Om inte nåt annat, så är den ju 20´billigare.....
[/quote]
Med vikten kanske. BMWn väger 25 kg mindre. Har själv i min ägo numera som komplement till Hondan en GS 650 som endast väger 174 kg.
[/quote]
Med vikten kanske. BMWn väger 25 kg mindre. Har själv i min ägo numera som komplement till Hondan en GS 650 som endast väger 174 kg.
Mvh / GeCe
Visst blir livet roligare på två hjul.
Visst blir livet roligare på två hjul.
-
- Cykel
- Inlägg: 36
- Blev medlem: fre 31 aug 2007, 21:33
- Hoj: XL1000VA -07
- Ort: Varadero -07 LULEÅ
Re: Hondas nya Concept
Triumph Tiger 800XC Pris: 102 990 m.ABS Vikt: 215 kg Körklar
BMW F800GS Pris: 106 990:- ABS Vikt: 207 kg Körklar
Så priset är väl 4000kr till Trajans fördel och vikten är väl 8kg till Bmw´s fördel.
Triumph Tigers lågpris modeller ska man väl jämnföra med Bmw´s F650gs modeller lr.
BMW F800GS Pris: 106 990:- ABS Vikt: 207 kg Körklar
Så priset är väl 4000kr till Trajans fördel och vikten är väl 8kg till Bmw´s fördel.
Triumph Tigers lågpris modeller ska man väl jämnföra med Bmw´s F650gs modeller lr.
Re: Hondas nya Concept
Ok, kollade på BMWns torrvikt 185 Kg. Men även 8 kilo kan ha betydelse ändå på en så pass hög hoj beroende på var tyngdpunkten ligger. Transalpen törs jag inte skutsa på längre då tyndpunkten blir för hög då jag inte är fullt frisk längre och saknar kraft i benen. Ursäkta för att jämförelse blev lite fel.stahson skrev:Triumph Tiger 800XC Pris: 102 990 m.ABS Vikt: 215 kg Körklar
BMW F800GS Pris: 106 990:- ABS Vikt: 207 kg Körklar
Så priset är väl 4000kr till Trajans fördel och vikten är väl 8kg till Bmw´s fördel.
Triumph Tigers lågpris modeller ska man väl jämnföra med Bmw´s F650gs modeller lr.
Mvh / GeCe
Visst blir livet roligare på två hjul.
Visst blir livet roligare på två hjul.