Hondas nya Concept

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
arvikathomas
50cc
50cc
Inlägg: 113
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 17:27
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 955i
Ort: Arvika

Re: Hondas nya Concept

Inlägg av arvikathomas »

rydde skrev:
V Saarela skrev:Det är väl det dom gjort. Världen sträcker sig tyvärr för oss affekonceptfantaster lite längre ut än lilla Sverige med en folkmängd som är mindre än många städer i världen :)

Ser väl fräck ut?
Bild
hmm ja jo den var fin :oops:
Vad är det för mc på bilden?? Nån som lekt med datorn? Ser tunn ut för att vara nya 800:an :?
En svensk tiger
botte
125cc
125cc
Inlägg: 153
Blev medlem: fre 30 jun 2006, 20:42
Answers: 0
Hoj: TA 600 -94
Ort: Piteå

Re: Hondas nya Concept

Inlägg av botte »

Jag är en återfallare och har provat en hel del hojar under åren, varför jag slutare med MC tidigare var för att det var för farligt.
Tyvärr är det en del av bekantskapskretsen som slutade sitt liv på sadeln.
När jag var sexton år gammal fick jag göra en lång tids övertalning med min mor (hon hade själv en upplevelse av att ha flugit ca 21 m och flera månader på sjukhus och fortfarande känningar av skadorna) innan jag fick lov till kortet för lätt MC.
Körde upp med en kompis hoj, kompisen blev påkörd någon vecka efteråt och dog någon vecka efteråt.
Därför blev det ingen 125a för mig,sparade mig och modern tills jag blev arton och köpte min första tunga hoj.
Det var under sjuttio och början på åttiotalet som jag hade egna hojar sedan har jag mest lånat tills för fem år sedan då jag köpte TA.
Jag vill med denna kommentar inte avråda någon att avstå MC. Nu när jag är gott och väl 50+ så hoppas jag att jag inser faran med två hjul (det är vansinnigt roligt!).
Naturligtvis känner jag som alla andra speciellt i slutet av säsongen att det skulle vara roligare med mer motor men vill man utanför de asfalterade vägarna, ibland, så är nog Transalpen ganska optimal, för mig, som jag skrivit tidigare den är inte bäst på något men den funkar till det mesta (som en en VOLVO 245).

Ha en bra säsong och kör med omdömme!
Det är aldrig för sent att börja om!
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6179
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Hondas nya Concept

Inlägg av Fibern »

Du Veijo som sett allt på två hjul (och lite till). Var hittar jag en sådan här. Vill ha! Vill ha! Vill ha! 8) :wink:
Bild
Senast redigerad av Fibern den tor 20 jan 2011, 19:51, redigerad totalt 1 gånger.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

Re: Hondas nya Concept

Inlägg av Olle Å »

Detta är väl en Kawsaki 48 cylindrig? Visar i allafall vad ingenjörerna kan hitta på. Lika onödig skapelse som en Boss Hoss.
Ingen av dem har med mc-åkning att göra utan vill bara väcka uppmärksamhet.
Man skall nog skilja på de två begreppen. Linslus och hojåkare.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Hondas nya Concept

Inlägg av V Saarela »

....och för den som tycker att hälften cyllar är nog Fibern :)

[youtube]DDWqJe1dCgY[/youtube]

Olle Å skrev:Detta är väl en Kawsaki 48 cylindrig? Visar i allafall vad ingenjörerna kan hitta på. Lika onödig skapelse som en Boss Hoss.
Ingen av dem har med mc-åkning att göra utan vill bara väcka uppmärksamhet.
Man skall nog skilja på de två begreppen. Linslus och hojåkare.
Men hejda dig nu Olle :)
Motorcyklister finns i alla dess skepnader. En del gillar att köra och en del gillar att putsa.
Skulle gääärna vilja ha en Boss Hoss :)

Om jag inte minns fel, så är den där fyrtioåttan privatbyggd och byggd för minst tio år sedan. Häftig!
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

Re: Hondas nya Concept

Inlägg av Olle Å »

V Saarela skrev:....och för den som tycker att hälften cyllar är nog Fibern :)

[youtube]DDWqJe1dCgY[/youtube]

Olle Å skrev:Detta är väl en Kawsaki 48 cylindrig? Visar i allafall vad ingenjörerna kan hitta på. Lika onödig skapelse som en Boss Hoss.
Ingen av dem har med mc-åkning att göra utan vill bara väcka uppmärksamhet.
Man skall nog skilja på de två begreppen. Linslus och hojåkare.
Men hejda dig nu Olle :)
Motorcyklister finns i alla dess skepnader. En del gillar att köra och en del gillar att putsa.
Skulle gääärna vilja ha en Boss Hoss :)

Om jag inte minns fel, så är den där fyrtioåttan privatbyggd och byggd för minst tio år sedan. Häftig!
Som du skriver så finns det ju många olika hojåkare. Menar inte att svärta någon utan tänkte mera på vad jag står för.
Jag vill ju ha en hoj som jag orkar med även vid omkullstjälpningar om man är ute och åker ensam. Eftersom jag gillar att köra även på småvägar. så är ju valet ganska lätt för mig. Vill ju då hålla mig till typ Transalp.
Tycker då fortfarande att Honda skulle tagit fram en lättare variant av den typen.
Visst kan man beundra ett snygg hoj, men har tyvärr råkat på några ägare som vill ha beundran för att de är ägare till sådana hojar. Visst beundrar jag de som lägger ner sin själ i ett bygge eller en renovering. Men att försöka köpa sig beundrare, icke.
Som sagt. Saknar lite av den enkla och robusta typen av hoj i Hondas program. En Dominator med Transalpmotor vore inte fel.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Re: Hondas nya Concept

Inlägg av GeCe † »

Förresten, undrar hur BMW:s 800GS ska konkurrera med den här? Om inte nåt annat, så är den ju 20´billigare.....
Bild[/quote]


Med vikten kanske. BMWn väger 25 kg mindre. Har själv i min ägo numera som komplement till Hondan en GS 650 som endast väger 174 kg.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
stahson
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL1000VA -07
Ort: Varadero -07 LULEÅ

Re: Hondas nya Concept

Inlägg av stahson »

Triumph Tiger 800XC Pris: 102 990 m.ABS Vikt: 215 kg Körklar
BMW F800GS Pris: 106 990:- ABS Vikt: 207 kg Körklar
Så priset är väl 4000kr till Trajans fördel och vikten är väl 8kg till Bmw´s fördel.
Triumph Tigers lågpris modeller ska man väl jämnföra med Bmw´s F650gs modeller lr.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Re: Hondas nya Concept

Inlägg av GeCe † »

stahson skrev:Triumph Tiger 800XC Pris: 102 990 m.ABS Vikt: 215 kg Körklar
BMW F800GS Pris: 106 990:- ABS Vikt: 207 kg Körklar
Så priset är väl 4000kr till Trajans fördel och vikten är väl 8kg till Bmw´s fördel.
Triumph Tigers lågpris modeller ska man väl jämnföra med Bmw´s F650gs modeller lr.
Ok, kollade på BMWns torrvikt 185 Kg. Men även 8 kilo kan ha betydelse ändå på en så pass hög hoj beroende på var tyngdpunkten ligger. Transalpen törs jag inte skutsa på längre då tyndpunkten blir för hög då jag inte är fullt frisk längre och saknar kraft i benen. Ursäkta för att jämförelse blev lite fel.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Skriv svar